Behnoush

Client:
Iran Behnoush Co.
Date:
Category:

BEHNOUSH
Co

شرکت «بهنوش ایران» با سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال در صنعت نوشیدنی کشور یکی از پیشتازان تولید آبجو در ایران است. بهنوش کارخانه‌ای خوشنام، باقی مانده از دهه چهارم قرن گذشته است. این کارخانه در تهران و تنها با یک محصول یعنی آبجو، شروع به کار کرد و چیزی نگذشت که رهبر بازار این محصول شد. محصولی که بعدتر با نام «دلستر» برای مردم باز تعریف شد تا آن‌جا که امروز همه به آبجو می‌گویند «دلستر».

این شرکت پس از گذراندن تاریخی پر فراز و نشیب و توسعه ردیف محصولات خود، در دو موضوع احساس نیاز کرده است:

۱-  ساماندهی هویت بصری شرکت

۲-  تحول و نوآوری در بسته‌بندی تمام محصولات

«گروه طراحان نهاکی» در این پروژه به عنوان مشاور و طراح در کنار مدیران این شرکت بوده است.

در هویت بصری «بهنوش»، همراهی رنگ‌های گرم و سرد و فرم «دایره»، تداعی‌کننده مفهوم «با هم بودن» و «دور هم بودن» است. سادگی در طرح و رنگ‌ها کمک می کند برند، چشم‌گیر و گیرا به نظر بیاید و حس رهبری در بازار نوشیدنی، منتقل شود.

«بهنوش» از هر فضایی، به شکل خلاقانه برای ساختن یک لحظه با حال خوش استفاده می‌کند. اگر چیزی تکراری است، از آن استفاده نمی‌کند. اگر چیزی لازم نیست در فضا باشد. آن را حذف می‌کند. فضای خالی فرصت خوبی برای کشف حال خوش است. تبدیل فضای منفی به فضایی تاثیرگذار «ماموریت» برند «بهنوش» است. گاهی برای حال خوش، باید به بیرون از دایره عادت خود، رجوع کرد.

رنگ‌های بهنوش در فضاسازی به طور خلاصه و هیجان‌انگیز استفاده می‌شود. سطوح، خلوت و «حال خوب کن» هستند.

در هویت بصری «بهنوش»، همراهی رنگ‌های گرم و سرد و فرم «دایره»، تداعی‌کننده مفهوم «با هم بودن» و «دور هم بودن» است. سادگی در طرح و رنگ‌ها کمک می کند برند، چشم‌گیر و گیرا به نظر بیاید و حس رهبری در بازار نوشیدنی، منتقل شود.

«بهنوش» از هر فضایی، به شکل خلاقانه برای ساختن یک لحظه با حال خوش استفاده می‌کند. اگر چیزی تکراری است، از آن استفاده نمی‌کند. اگر چیزی لازم نیست در فضا باشد. آن را حذف می‌کند. فضای خالی فرصت خوبی برای کشف حال خوش است. تبدیل فضای منفی به فضایی تاثیرگذار «ماموریت» برند «بهنوش» است. گاهی برای حال خوش، باید به بیرون از دایره عادت خود، رجوع کرد.

رنگ‌های بهنوش در فضاسازی به طور خلاصه و هیجان‌انگیز استفاده می‌شود. سطوح، خلوت و «حال خوب کن» هستند.

بهنوش ایران
در گذر زمان

مشکلات فرمی نشانه پیشین

۱- نشان در فُرم یک دایره قرار نمی‌گیرد.

۲- ساقه‌های جو در فرم بیرونی نشان، دارای تناسبات نادرست است.

۳- محل اتصال بازوی جو داخلی به ساقه، دارای انحنای نادرست است.

اصلاحات نشانه جدید

۱-  قرارگیری نشان در فُرم دایره

۲- اصلاح اتصالات و تناسبات ساقه‌های جو

< | >
< | >

اصلاحات نشان نوشته جدید

۱- یکسان‌سازی ضخامت‌های نشان‌نوشته 

۲- یکسان‌سازی فاصله‌ بین (ـهـ) به (دندانه)

ایرادات نشان نوشته پیشین

۱- یکسان نبودن ضخامت‌های نشان‌نوشته
۲- یکسان نبودن فاصله‌ بین (ـهـ) به (دندانه)

< | >

اصلاحات نشان‌نوشته انگلیسی جدید

۱- حذف کشیدگی‌ها و کلمه ‌Co
۲- یکسان‌سازی ابعاد نشان‌نوشته انگلیسی به فارسی

ایرادات نشان‌نوشته انگلیسی پیشین

۱- وجود کشیدگی‌های نامتناسب در حروف
۲- کوچک بودن نشان‌نوشته انگلیسی نسبت به فارسی

پالت رنگی قدیم

پالت رنگی جدید

اصلاحات پالت رنگ

اصلاح و استانداردسازی رنگ‌های سازمانی

نشان و نشان نوشته قدیم

نشان و نشان نوشته جدید

سبک بصری عکاسی

دورهمی‌های گرم و شاد دوستانه موضوع اصلی عکاسی است. سوژه‌ها در مکان‌ها و مراسم‌های مختلف از تمام اقشار و همه گروه‌های سنی هستند.
جمع‌شدن دور هم افراد، فرم حلقه «بهنوش» را تداعی خواهد کرد.

پالت رنگی عکاسی

گرافیک در عکس

از گرافیک‌های مکمل «بهنوش» برای تاکید بر حس سوژه‌ها بهره گرفته شده است.

در کاربرد

«بهنوش» به دنبال مُد نمی‌رود، بلکه فرمی که انتخاب می‌کند، مد می‌شود. کانسپت «سایه‌بان» و «دایره در آسمان» که در طراحی مفهومی سردر «بهنوش» به کار رفته، بازگوی این تعاریف است

معماری

ساختار آیکونها

از فرم‌های هندسی با ضخامت فرم حلقه «بهنوش» استفاده شده است.
خطوط یا شکسته هستند یا قطاعی از یک دایره و تا جای ممکن از فرم حلقه بهنوش با رنگ اصلی هویت بصری (رنگ قرمز)، استفاده شده است.

پیکتوگرام

از فرم‌های هندسی با ضخامت فرم حلقه «بهنوش» استفاده شده است.
خطوط یا شکسته هستند یا قطاعی از یک دایره، تا جای ممکن از فرم حلقه بهنوش با رنگ اصلی هویت بصری (رنگ قرمز)، استفاده شده است.

خودروهای حمل

پوشش سازمانی

ساختار ایستاگرام

ساختار وبسایت

مخاطب

«بهنوش» هر کسی که از جمع دور افتاده یا تنها شده را به جمع فرا می‌خواند. «بهنوش» پیشنهاد نوشیدن یک نوشیدنی لذت‌بخش را بهانه می‌کند تا جمعی با حال خوش دور هم جمع شوند.

«بهنوش» به واسطه محصولات متنوع خود، همه اقشار جامعه در همه گروه‌های سنی و طبقات اجتماعی را «مخاطب» قرار می‌دهد.

مخاطب «بهنوش» از زاویه‌ای دیگر هر کسی است که می‌خواهد خودش یا اطرافیانش را با یک نوشیدنی «دردسترس» خوش‌وقت و حالش را بهتر کند.

تصویر برند

«بهنوش ایران» با محصولی سلامت‌محور مثل آبجو شناخته شده است. اگرچه این یک امتیاز است اما نباید تصویر برند به آبجو محدود شود. بنابراین تصویر برند «بهنوش»، کافه آبجو خوری یا بشکه یا لیوان آن نیست. این‌ها میتواند یادآور محصول آبجو و طبیعتا برند «دلستر» باشد.
تصویر برند بهنوش «دور هم بودن» است. تصویر برند بهنوش «با هم بودن» است، «باهم بودن»ی شیرین و به یادماندنی، ساده و بی آلایش.
مثلا اگر تصویر برند «دلستر» را کلبه چوبی در طبیعت در نظر بگیریم، می‌توان جمعی که روبروی یک کلبه و دور آتش نشسته‌اند را تصویر برند «بهنوش» در آینه «دلستر» شناسایی کرد.

ماموریت

برند «بهنوش» ماموریت خود را «ساختن دورهمی‌های لذت‌بخش» با نوشیدنی‌های خوشمزه، سالم و متنوع قرار داده است.

شخصیت

راهبر و مرشد
مطمئن و قابل اتکا
پخته و جاافتاده
مهربان و با معرفت
خاطره‌باز
گزیده‌کار

وعده

ساختن لحظه‌های با حال خوش، باهم، دورهم، به سادگی و با نوشیدنی

لحن

خردمندانه، صمیمی، با احترام همراه با طنزپردازی خلاقانه (سهل و ممتنع)

 

نگرش

تا می‌توانیم برای هم خاطره‌های خوب بسازیم.

شخصیت آدم‌ها، از نوشیدنی‌هایشان پیداست. برای اینکه دور هم جمع شویم، نوشیدنی کافی است

 

جوهره

حلقه وصل، جوهره برند «بهنوش» است.

 

شعار

«بهنوش» یعنی چه؟
یعنی «بهتر از نوشیدن» یا «نوشیدن به شکلی بهتر»
چه شیوه‌ای را پیشنهاد می‌دهید که «نوشیدن» به شکلی بهتر حاصل شود؟
«خنک بنوشید»
و یا… «با هم، دور هم» بنوشید.

بازطراحی بسته‌بندی

گروه طراحان نهاکی همزمان با ری‌برندینگ «بهنوش»، ری‌دیزاین بسته‌بندی همه محصولات این شرکت را به انجام رساند.

مدیر پروژه: علیرضا ارشدی | راهبر استراتژی و مدیر خلاقیت: امیرحسین نهاوندیان | کارگردان هنری: حمید آزادی | طراح گرافیک ارشد: مسعود زارع‌زاده | گروه طراحان: احسان گرمرودی، سیدعلی احمدی، پارسا خودآفرین، محمدمهدی مهری | امور مالی و اداری: مهنوش حسینی | با تشکر از: محی‌الدین تقی‌پور، محسن حمیدزاده، حسین قدکساز، محمدرضا زندی، علی عبدل‌آبادی

Client:
Iran Behnoush Co.
Date:
Category:
Back to top