یکی از محصولات پرطرفدار شرکت «بهنوش ایران» علاوه بر «دلستر»، «دوغ آبعلی» است که یکی از قدیمیترین و معروفترین برندهای این شرکت است، نامی آشنا که حال و هوای نوستالژیک خاطرات کودکی و جوانی اغلب ما را تداعی میکند. «دوغ آبعلی» در گذر زمان تبدیل به یک تجربه جمعی مشترک برای ایرانیان شده و به عنوان یکی از نمادهای دهه ۶۰ در حافظه تصویری ما نقش بسته است.
یکی از محصولات پرطرفدار شرکت «بهنوش ایران» علاوه بر «دلستر»، «دوغ آبعلی» است که یکی از قدیمیترین و معروفترین برندهای این شرکت است، نامی آشنا که حال و هوای نوستالژیک خاطرات کودکی و جوانی اغلب ما را تداعی میکند. «دوغ آبعلی» در گذر زمان تبدیل به یک تجربه جمعی مشترک برای ایرانیان شده و به عنوان یکی از نمادهای دهه ۶۰ در حافظه تصویری ما نقش بسته است.
بنا بر آنچه گذشت فرم بصری «دوغ آبعلی» نباید دستخوش تغییرات اساسی میشد و تلاش شد به لحاظ رنگ و ترکیببندی به فرم اصلی نزدیک باشد و بازطراحی هویت بصری، نسخه مرمتشده ساختار گذشته «دوغ آبعلی» باشد.
همچنین با حذف اغتشاشات بصری در انواع بستهبندی بر اساس المانهای اصلی برند، به یک هویت یکپارچه متناسب با ذائقه مخاطب امروز رسیدیم.
بنا بر آنچه گذشت فرم بصری «دوغ آبعلی» نباید دستخوش تغییرات اساسی میشد و تلاش شد به لحاظ رنگ و ترکیببندی به فرم اصلی نزدیک باشد و بازطراحی هویت بصری، نسخه مرمتشده ساختار گذشته «دوغ آبعلی» باشد.
همچنین با حذف اغتشاشات بصری در انواع بستهبندی بر اساس المانهای اصلی برند، به یک هویت یکپارچه متناسب با ذائقه مخاطب امروز رسیدیم.
پالت رنگ به مرور زمان و در چاپهای متفاوت، نسخههای متعددی داشت. با بررسی آرشیو چاپخانههای طرف قرارداد، کدهای رنگ پنتون اصلی انتخاب و رنگهای زائد حذف شد.
نشاننوشته قدیمی ترکیببندی جذابی داشت اما در تناسبات درست نبود. علاوه بر این از فونت استانداردی استفاده نشده بود. پس بر اساس ترکیببندی اصلی و با تناسبات درست، بازنوشته شد. در بازنویسی نشاننوشته از فونت نستعلیق «میرزا» که از لحاظ ساختار، اصولیترین فونت موجود است، استفاده شد.
مدیر پروژه: علیرضا ارشدی | راهبر استراتژی و مدیر خلاقیت: امیرحسین نهاوندیان | کارگردان هنری: حمید آزادی | گروه طراحان: مسعود زارعزاده، احسان گرمرودی، پارسا خودآفرین| دستیار مدیر خلاقیت: حسین قدکساز| تیم عکاسی: مصطفی سهیلی، حسین سهیلی